Діти ближче ознайомляться з фауною в зоологічному музеї

1 листопада 2011, 15:57   Прокоментуй! Друкувати Друкувати Поділитися новиною:

УДЮМК Сихівського району управління молоді, сім’ї та спорту 4 листопада о 16.00 год. буде проводити екскурсію в зоологічний музей ЛНУ ім. І. Франка (вул. Грушевського, 4). В екскурсії братимуть участь діти шкільного віку, гуртківці УДЮМК.

Захід проводиться з метою ознайомлення дітей з тваринним світом земної кулі, а також щоб прищепити дітям любов до природи, почуття прекрасного.

Окрім цього, екскурсія буде корисною для формування культури поведінки дітей в музеї, виховання спостережливості, інтересу до пізнання навколишнього середовища, виховання любові до природи та бережливого ставлення до неї.

Довідка

Контактні особи (відповідальний за захід):
Холявінський Володимир Ярославович – директор УДЮМК Сихівського району, моб. тел.: (050) 37-14-840, роб. тел.: 254-64-58
Гащишин Андрій Петрович – педагог-організатор УДЮМК Сихівського району, моб. тел.: (097) 988-49-21, роб. тел.: 254-64-58.

Довідка

Зоологічний музей Львівського національного університету імені Івана Франка належить до числа найстаріших університетських музеїв Європи. Заснований він, як Кабінет натуральної історії, у 1784 році. З приходом у Львівський університет професора Б. Дибовського, музей набув статусу Зоологічного. 25 лютого 1885 року наказом Ректора для створення музею для Кабінету виділяють додатково три зали і коридор. Таким чином, музей отримує у своє розпорядження п’ять залів, загальною площею 470 м², які й до наших днів знайомлять студентів-біологів та численних відвідувачів з фауною всього світу.
Наукові колекції налічують понад 178 тис. експонатів, з яких біля 10 тис. формують експозицію. Фонди музею по праву презентують тваринний світ усіх континентів та всіх акваторій земної кулі. Колекції безхребетних тварин включають до свого складу губок і малокологічні збори експонатів Бенедикта та Владислава Дибовських з Байкалу, Ангари, Амуру, Маньчжурського моря та Каспію; корали та молюски експедиції принца Монако у Середземному, Червоному і Адріатичному морях; різноманітних голкошкірих з перших біологічних станцій у Неаполі та Трієсті.

У музейних фондах зберігаються більше 500 екземплярів риб, особливої уваги заслуговують: багатопери та панцирні щуки, змія, електричний вугор, риба-місяць, морські голки та коники, різноманітні акули. У музеї є остеологічний зал, де зберігається унікальний експонат – скелет морської корови Стеллера, яких у музеях світу налічується 27, і п’ять із них походять із нашого музею. Орнітологічна колекція охоплює понад 1000 видів птахів, що становить 1/10 від їх світового різноманіття. З класу ссавців у музеї зберігаються не лише рідкісні види, яким загрожує зникнення, але й ті, що вже зникли. Серед рідкісних видів ссавців найцікавішими є: лемур Варі, сифака діадемовий, мавпа шерстиста; з ряду китоподібних – кашалот (скелет); з хижих – малайський ведмідь; колекції тропічних тварин – коала, мурахоїди, слон африканський (маля), носоріг чорний (погруддя). Унікальними в науковому значенні є експонати, привезені з ХІ Антарктичної експедиції доцентом І. В. Диким. Серед них варто відмітити шкури та остеологічний матеріал птахів та ссавців Аргентинських островів й Антарктичного півострова.

Таким чином, на сьогодні в Зоологічному музеї зберігається типовий матеріал 61 виду тварин, що говорить про неабияку цінність його зборів. Із 6731 виду та підвидів хребетних тварин, які занесені до «червоного» списку Міжнародного союзу охорони природи (2000 р.), 152 види, або 2,3% представлені в колекціях музею. Стає очевидною цінність зібраних колекцій. По-перше, вона полягає у географічному відображенні зборів. Саме за даними етикетажу сьогодні можна описати зміни ареалів багатьох рідкісних видів тварин не лише в Україні, але й в інших куточках Землі; встановити, де ці види зникли і спробувати з’ясувати причини їх зникнення. По-друге, в музеї зібрані деякі зниклі види тварин, які вже неможливо побачити в природі. По-третє, наявні експонати слугують документальним підтвердженням необхідності проведення активної природоохоронної роботи і є наочним матеріалом для навчального процесу.

Повернутися назад >>
Коментарів (Прокоментуй!)

Останні новини